top of page
Certificate in Practical Counselling course (Advanced)  in Mandarin 实用辅导证书(高级)焦点解决短期咨商

Certificate in Practical Counselling course (Advanced) in Mandarin 实用辅导证书(高级)焦点解决短期咨商

About the Course

焦点解决短期咨商 (SFBT) 是美国近期发展的辅导,心理治疗和社会工作中的一种新取向,目的是帮助个案研制解决方法。 这类做法也曾被运用在临床督导、教导、教育界和企业管理方面。它的特色在于专注于某个个案,使用力度可伸缩、目的专注、紧跟课题、而且是简要的、本取向对于面临人生和关系上极端难题的个案很有效。


课程内容简介

  • 创办人

  • 问题与解决方案

  • 理论基础

  • 治疗目的

  • 重要原则

  • 当事人的状态

  • 会谈流程

  • 治疗工具 



Course Objectives

对于社会服务工作者,这是学习新技能,试新型咨商,提升效率的好机会。

Who Should Attend

此课程适合一般公众人士或在社会服务领域及家庭教育工作者有兴趣进一步配备有效的面试和咨询人的概念和技巧。学生必须完成“实用辅导证书 (初级)”课程或相等程度。

Award

学生必须有75%的出席率,证书将由新加坡AHD 专业培训学院(Academy of Human Development Pte Ltd) 颁发。

Course Description

Your Trainer

吕伯希老师 / Mr Elias Loo

吕伯希老师 / Mr Elias Loo

曾在新加坡国立教育学院获得实用心理学硕士学位及优等研究生教育文凭。他也受过其他专项辅训练,如焦点解决短期咨商,性格及行为分析,培训与评估高级证书认证等,并特别学习以中文为媒介语的辅导文凭课程。过去十多年,吕老师特别在进行有关青少年行为及情绪辅导,他曾在关怀辅导中心和飞跃家庭服务中心进行工作;同时在少年感化院和监狱等场所开展工作坊;也曾在数所本地中学担任过教师和辅导系,在辅导的过程中他积累了许多宝贵的工作经验。他擅长激发学生把理论活用在他们生活的各个领域,能够根据教学需要以双语为不同层次的莘莘学子授课(包括外国大学委任的辅导专业文凭班),是一位深受学生爱戴的老师 。
Mr Elias Loo possesses a Master Degree of Arts (Applied Psychology), which focuses on Counselling Psychology, a Postgraduate Diploma in Education and an Advanced Certificate in Learning and Performance (ACLP), just to name a few. Mr Loo completed SFBT Certification registered with Canadian Council for Professional Certification prior to 2010.
He has extensive experience working with youths and sometimes their families as teacher, mentor, facilitator, family life educator and/or counsellor in one-to-one and/or group settings. He remains active in teaching and training in different settings such as educational institutions, in the prisons, and in discussions with adult learners in AHD.

Testimonials

Teo Meow Ling, 15 Sep 2016

导师非常清晰且有条理的将理论分解为可应用的知识,令我获益良多。

Low Joo Jock, 15 Sep 2016

具有足够的知识、并有耐心回答学员们的提问!

Kelly Guo, 15 Sep 2016

导师的教课生动,希望以后有机会再能参加老师的课。

Check Course Fees:

请点击这里 >>报名课程 (Course Register)<< 来完报名程序

备注:若报名过程需要协助,点击这里 >>报名程序指示<< 或联系课程负责人。

Student raising his hand in a classroom

Enquiries about the course?

Contact Us

Mr Joshua Beh

behweoisxing@ahd.com.sg / 6593 5285

bottom of page